torsdag 9 december 2021

Död för dig - Mikaela Bley

Titel: Död för dig 
Författare:
Mikaela Bley
Språk:
Svenska
Serie:
The Killer #1
Antal sidor:
450
Utgiven:
September 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris


Beskrivning från Goodreads:
Caroline och Gustav lever det perfekta livet. Överklastjejen från Djursholm i Stockholm som blivit hyllad skådespelare och gift sig med sitt livs kärlek, den geniförklarade och framgångsrike entreprenören som vuxit upp under enkla förhållanden i Rosengård i Malmö. De har allt de någonsin drömt om - familj, lycka, framgång, pengar, ett stort socialt nätverk och många som följer deras drömliv i sociala medier. Men vad skulle hända om de berövades allt?


En varm dag i början av augusti försvinner den gravida Caroline tillsammans med parets två små döttrar spårlöst från deras exklusiva strandvilla i Malmö. Omständigheterna kring försvinnandet förbryllar polisen som inleder en brottsutredning. Ett massivt sökpådrag drar igång under ledning av Henrik Hedin och Leia Kaplan, två av Sveriges främsta brottsutredare.


Snart står det klart att inget är vad det synes vara - det blir en kamp mot klockan där insatserna blir allt högre och överraskningarna blir fler och fler.

Kommentarer:
Död för dig att första boken i serien The Killer och wow vilken bladvändare detta var, jag kunde inte sluta läsa för det var så spännande! Det var verkligen något som inte stämde och jag ville bara få reda på vad det var. Det var ett högt tempo genom hela boken.

Handlingen var minst sagt intressant och full av spänning. Språket var målande precis som i Bleys andra böcker, och jag älskade miljöbeskrivningarna. Karaktärerna kändes äkta och mänskliga och jag tyckte om att läsa både från Gustav och Carolines perspektiv. The Killer var också riktigt intressant att få följa.

Slutet var inte det jag väntade mig och jag älskade det, längtar verkligen efter nästa bok!

Död för dig var en riktigt bladvändare som bjöd på många överraskningar och jag kan varmt rekommendera den!

Betyg 8/10


Tusen tack till Norstedtsförlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...