söndag 12 december 2021

Orphans of the Tide - Struan Murray

Titel: Orphans of the Tide 
Författare:
Struan Murray
Språk:
Engelska
Serie:
Orphans of the Tide #1
Antal sidor:
346
Utgiven:
Februari 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
The City was built on a sharp mountain that jutted improbably from the sea, and the sea kept trying to claim it back. That grey morning, once the tide had retreated, a whale was found on a rooftop.


When a mysterious boy washes in with the tide, the citizens believe he's the Enemy - the god who drowned the world - come again to cause untold chaos.


Only Ellie, a fearless young inventor living in a workshop crammed with curiosities, believes he's innocent.


But the Enemy can take possession of any human body and the ruthless Inquisition are determined to destroy it forever.


To save the boy, Ellie must prove who he really is - even if that means revealing her own dangerous secret . . .

Kommentarer:
Orphans of the Tide är en middle grade som jag velat läsa ett bra tag och nu är den äntligen läst och den var så bra! Detta är författarens debut och det kan jag inte riktigt förstå för den var så bra. Jag vill inte skriva för mycket om den för den överraskade mig på ett positivt sätt.

Handlingen var så spännande och det var fullt av twister som jag inte såg komma! Det är också mycket vänskap med vilket jag gillade. Världen var så intressant och gotisk, och liknar ingen värld jag läst om tidigare.
Karaktärerna var allihopa så trovärdiga och jag gillade dem och språket var så målande.

Orphans of the Tide bjöd på en överraskade läsning med underbara karaktärer! Rekommenderas varmt!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...