söndag 26 december 2021

Vackra vita lögner - Lovisa Wistrand

Titel: Vackra vita lögner 
Författare:
Lovisa Wistrand
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
296
Utgiven:
Oktober 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
Förväxlingar, lögner och kärlek när en tvilling tar den andras plats på en julig kryssning till Antarktis. 


När arbetsnarkomanen Aurora Vinters tvillingsyster Melissa inte kan åka på sin efterlängtade resa till Antarktis, flyger Aurora dit i hennes ställe. I sjutton dagar måste hon låtsas vara sin spontana, orädda syster som är gift, kan kinesiska och är en mästare på att köra snöskoter, klättra och paddla kajak. Enkelt. Eller? Det är bara det att Aurora avskyr att resa, avskyr kyla, avskyr flygplan och absolut inte gillar tanken på ett långsamt internet.


Väl ombord på kryssningsfartyget visar det sig att den vrålsnygge expeditionsledaren Aiden Mayer känner Melissa sedan innan - och Aurora måste spela ordentligt. Bland is, pingviner och glittrande snötäcken börjar känslorna spira, men frågan är vad Aiden och Melissa har för historia? Aurora vill inte flirta med systerns ex, och det är ändå hennes minsta problem. Värre blir det när lögnerna haglar, kärleken växer och bluffen är nära att avslöjas.



Kommentarer:
 
Vackra vita lögner är en julbok som jag slukade på en dag, den var så beroendeframkallande! Jag trodde att jag skulle ha svårt för alla lögner, och ibland blev det lite mycket men det fungerade ändå på något sätt.

Det var lite Sophie Kinsella över den här boken och det gillade jag. Det bjöds på mycket skratt under läsningens gång. Miljöbeskrivningarna var också fantastiska och jag blev så sugen på att åka till Antarktisk. Karaktäerna tyckte jag om, de kändes äkta och mänskliga. Handlingen var mysig men det blev tyvärr lite enformigt till slut med alla lögner och jag blev ibland frustrerad på huvudkaraktären.

Vackra vita lögner bjöd på en charmig och underhållande läsning!

Betyg 7/10


Tusen tack till Ordberoende förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...