torsdag 5 januari 2023

En oväntad jul - Natalie Cox

Titel: En oväntad jul
Författare:
Natalie Cox
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
261
Utgiven:
September 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Charlie älskar inte julen. Särskilt inte den här julen. Charlies pojkvän har lämnat henne för sin personliga tränare, hennes mamma har åkt på en långresa med sin senaste man och som lök på laxen har hennes Londonlägenhet blivit förstörd i en gasexplosion. Singel, med lätt hjärnskakning och tillfälligt hemlös, inser Charlie att hon bara har ett ställe att åka till: sin kusins Jez hundpensionat i Devon. Charlie är inte precis en hundperson, men hur illa kan det vara -


Planerna på en stillsam jul i en charmig liten by kommer snabbt på skam, när Jez bestämmer sig för en spontan julresa och lämnar Charlie ensam med hundpensionatet. Den gravida beaglen Peggy och den ängslige grand danoisen Malcolm verkar ha bestämt sig för att hålla Charlie på tå. Och var är Cal, den outhärdligt nedlåtande men stilige veterinären, när man behöver honom?


Nedräkningen till julafton pågår, och Charlies liv har aldrig känts så rörigt men med lite hjälp av sina nya fyrfota vänner, kanske hon kan lära sig ett och annat om att leva i nuet, omfamna det oväntade och att vara öppen för kärleken

Kommentarer:
En oväntad jul såg jag fram emot att läsa då jag älskar omslaget och jag valde att lyssna på den som ljudbok men jag tror jag hade gillat den mer om jag hade läst den i fysisk format istället. Jag hade egentligen inga problem med uppläsaren men jag fastnade inte lika mycket för boken som jag trodde att jag skulle göra.
Det är mycket hundar i fokus och det gillade jag verkligen, men jag kände inte för karaktäerna som jag trodde att jag skulle göra.

Handlingen var också ganska förutsägbar och efter jag hade läst klart fick jag en känsla att boken inte kommer vara särskilt minnesvärd.

Julstämningen var ändå på topp och som sagt så är det mycket hundar med i boken, men jag trodde att jag skulle älska den här boken.

Betyg 4,5/10
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...