onsdag 11 januari 2023

The Golden Sheep 1 - Kaori Ozaki

Titel: The Golden Sheep 1
Författare:
Kaori Ozaki
Språk:
Engelska
Serie:
The Golden Sheep #1
Antal sidor:
228
Utgiven:
September 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
“They say if you write down your wish, bury it under Sheep Tower and then dig it up after 7 years and 7 months, your wish will come true…”


Tsugu Miikura, a high schooler who loves to play guitar, due to family circumstances, moved away from the rural town where she had spent her childhood. After several years, she’s back in her old hometown. She reunites with her childhood friends—Sora, Yuushin, and Asari—the friends she’d buried a time capsule with back in elementary school. Tsugu is overjoyed to be with her friends once more, but the bonds that she thought would never change have in fact started to grow major cracks...

Kommentarer:
The Golden Sheep är en manga som jag haft ganska länge men nu är den äntligen läst och oj så bra den var! Jag gillade karaktärerna så mycket och kände så mycket med dem, och jag var inte beredd att jag skulle känna så mycket så fort. Handlingen var intressant och ganska så djup, vissa delar var lite tunga att läsa då den tar upp psykisk ohälsa så jag skulle kolla upp trigger warnings innan man plockar upp denna.

Betyg 8,5/10
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...