onsdag 25 januari 2023

Old Man´s War - John Scalzi

Titel: Old Man´s War
Författare:
John Scalzi
Språk:
Engelska
Serie:
Old Man´s War #1
Antal sidor:
320
Utgiven:
December 2005
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
John Perry did two things on his 75th birthday. First he visited his wife's grave. Then he joined the army.


The good news is that humanity finally made it into interstellar space. The bad news is that planets fit to live on are scarce—and alien races willing to fight us for them are common. So: we fight. To defend Earth, and to stake our own claim to planetary real estate. Far from Earth, the war has been going on for decades: brutal, bloody, unyielding.


Earth itself is a backwater. The bulk of humanity's resources are in the hands of the Colonial Defense Force. Everybody knows that when you reach retirement age, you can join the CDF. They don't want young people; they want people who carry the knowledge and skills of decades of living. You'll be taken off Earth and never allowed to return. You'll serve two years at the front. And if you survive, you'll be given a generous homestead stake of your own, on one of our hard-won colony planets.


John Perry is taking that deal. He has only the vaguest idea what to expect. Because the actual fight, light-years from home, is far, far harder than he can imagine—and what he will become is far stranger.

Kommentarer:
Old Man´s War är en bok jag velat läsa hur länge som helst, och jag hade nog rätt höga förväntningar på den och tyvärr levde den inte riktigt upp till dessa. Jag lyssnade på ljudboken och jag tyckte att uppläsaren gjorde ett riktigt bra jobb.

Jag kände tyvärr inte för någon av karaktärerna, även om de var bra beskrivna. Det blev aldrig att jag verkligen brydde mig om dem, vilket var så tråkigt.

Handlingen var spännande men ibland lite för orimlig och ibland blev jag lite uttråkad. Det var däremot väldigt roligt att läsa en science fiction bok, för det var länge sedan. Jag tror att jag kommer ge resten av serien en chans, för jag gillade den ändå, jag trodde bara att den skulle bli en ny favorit.

Betyg 6/10

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...