tisdag 11 juli 2023

Dödens bio - Tobias Söderlund

Titel: Dödens bio
Författare:
Tobias Söderlund
Språk:
Svenska
Serie:
Spökhunden Buster #5
Antal sidor:
110
Utgiven:
Mars 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Bio Fenix ska öppna igen efter att ha varit stängd i femtio år. Ellen och hennes bror Oscar har biljetter till premiärvisningen. Ett besök som blir riktigt läskigt – och inte enbart för att de ser på skräckfilm.


Bion ruvar nämligen på en mörk hemlighet. Ett mysterium som bara kan lösas med hjälp av spökhunden Buster.

Kommentarer:
Dödens bio är den femte delen om Spökhunden Buster och oj vad bra denna del var, detta är nog en av favoriterna i serien.
Handlingen var spännande och hade hela tiden ett driv framåt.

Ännu en gång måste jag nämna illustrationerna som är helt fantastiskt fina och tillför så mycket till berättelsen.

Denna serie är full av spänning, mystik och övernaturligt såklart och jag kan inte nog rekommendera den här serien till både barn och vuxna! Nu håller jag bara alla tummar och tår för att det ska komma en till bok i serien.

Betyg 8/10


Tack till Rabén&Sjögren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...