måndag 10 juli 2023

Shadows of Self - Brandon Sanderson

 Titel: Shadows of Self
Författare:
Brandon Sanderson
Språk:
Engelska
Serie:
The Mistborn Saga #5
Antal sidor:
383
Utgiven:
Oktober 2015
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Shadows of Self shows Mistborn’s society evolving as technology and magic mix, the economy grows, democracy contends with corruption, and religion becomes a growing cultural force, with four faiths competing for converts.


This bustling, optimistic, but still shaky society now faces its first instance of terrorism, crimes intended to stir up labor strife and religious conflict. Wax and Wayne, assisted by the lovely, brilliant Marasi, must unravel the conspiracy before civil strife stops Scadrial’s progress in its tracks.

Kommentarer:
Shadows of Self är andra boken i Mistborn era 2 och oj vad jag älskade den här boken! Handlingen var så bra, karaktäerna är fantastiska och språket var helt magiskt. Vet inte vad mer jag ska skriva om den här boken, men Brandon Sanderson visar åter igen varför han är min favoritförfattare.

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...