fredag 14 juli 2023

Ingen konst att falla för dig - Annelie Mannerström

 

Titel: Ingen konst att falla för dig
Författare:
Annelie Mannerström
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
333
Utgiven:
Februari 2023

Finns hos: Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:

När systerns liv faller samman bestämmer sig Olivia Eriksson för att lämna sin internationella karriär som konservator och flytta tillbaka till Göteborg. Hon tar ett jobb på sin väns konstateljé och kunden Pascal fångar hennes intresse. Men rykten kopplar honom till ett omfattande konstbedrägeri, samtidigt som han beskrivs som en playboy. Och skulle Olivia inte fokusera på någon annan än sig själv för en gångs skull? 


Den erkände konstsamlaren och galleristen Pascal Nordell har problem att få galleriets ekonomi att gå ihop. På kort tid blir han både lurad, polisanmäld och offentligt förtalad. Han försöker på alla sätt rädda det som räddas kan samtidigt som han tvingas hantera de känslor hans nya konservator väcker. Den färgstarka Olivia påminner inte det minsta om de kvinnor han tidigare har träffat, men kanske är det precis det han har letat efter?



Kommentarer:
Ingen konst att falla för dig bjöd på en riktigt mysig lässtund med både djup och lite heta scener och jag gillade den så mycket!

Karaktärerna kändes så äkta och jag gillade dem väldigt mycket och kemin mellan Oliva och Pascal var så bra. Jag fastnade verkligen för deras romans och ville bara att de skulle vara lyckliga tillsammans.

Jag älskade Olivias passion för konst och att man fick följa det, och hennes syster älskade dessutom böcker vilket alltid är ett plus. Jag gillade också systerskapet mellan Olivia och Sara, även om de inte alltid var överens och ibland bråkade så var deras relation så fin och de ställde alltid upp för varandra.
Det målande språket gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut och jag ville hela tiden fortsätta läsa.

Ingen konst att falla för dig bjöd på en romantisk och underbar läsning och jag kan varmt rekommendera den!

Betyg 7/10


Tack Seraf förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...