onsdag 26 juli 2023

Gudar av röta och undergång - Linnéa Engman

Titel: Gudar av röta och undergång 
Författare:
Linnéa Engman
Språk:
Svenska
Serie:
Antal sidor:
277
Utgiven:
Juli 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Idunn är älskarinna till en gud som kan ge henne allt hon längtat efter och trots relationens destruktiva natur stannar hon vid hans sida. 


Han använder henne som en pjäs på ett bräde, en väsentlig del i att ta makten från sin bror. Trots att hon svurit sin lojalitet inser Idunn mer och mer att hon måste sätta stopp för hans planer. 


Hon allierar sig med gudarnas fiender och en sprakande romans riskerar allt. Tryggheten hon söker kommer med ett högt pris. Undergång eller frihet? Och Idunn måste göra sitt val.

Kommentarer:
Gudar av röta och undergång är författarens debut och vilken debut, oj vad jag gillade den här boken! Redan från första sidan var jag fast och sedan kunde jag inte sluta läsa. Sedan är ju omslaget riktigt lockande och det är alltid ett plus.
Jag tyckte att språket var magiskt och förtrollande och jag ville verkligen hela tiden fortsätta läsa.

Handlingen var så fängslande och karaktärerna var allihopa så intressanta och jag ville bara få läsa mera om dem.
Jag längtar så tills de andra böckerna i serien släpps, jag vill ha mer! 


Gudar av röta och undergång bjöd på en fängslande läsning och jag kan varmt rekommendera den! 

Betyg 8/10


Tack Seraf förlag för att jag fick förhandsläsa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...