söndag 9 juli 2023

Silvergryning - Anna Jakobsson Lund


Titel:
Silvergryning 
Författare:
Anna Jakobsson Lund
Språk:
Svenska
Serie:
Metallsviten #2
Antal sidor:
509
Utgiven:
April 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
I andra boken av Metallsviten måste folkdomare och rövare arbeta tillsammans. Större krafter än de räknat med ser revolutionen i norr som en möjlighet att öka sin makt. Och Berget har planer för dem alla.


Elsa Madigan undrar om det går att skapa ett nytt liv i arbetarrörelsen. Om hon någonsin kan ta kontakt med sin dotter utan att skämmas.

Jeroen Albring står i öppningen till en ny tid. Trots det kan han inte släppa taget om gamla frågor. Om vad som egentligen hände hans far.

Finn Gailis tvingas använda sina förmågor för Unni Erlots syften. Men att släppa in en rövare i rådhuset är vansinne, speciellt när det hänger en stark relik runt hans hals. Som vill äga allt den ser.

Kommentarer:
Silvergryning är uppföljaren till Blynätter och oj så bra denna bok var! Jag förstår inte att denna bok har fått vänta så länge, men nu är den äntligen läst.Karaktäerna tycker jag om så mycket, och det var så roligt att lära känna dem ännu bättre. Elsa och Finn är bara så fina.

Språket är som i alla författarens böcker, helt fantastiskt och gör att man lätt kan föreställa sig hur allt ser ut.
Handlingen bjöd på mycket spänning och boken gick fort att läsa även om den är över 500 sidor.
Det är så tråkigt när jag inte har någon bok av Anna Jakobsson Lund på min TBR, men nu blir det att längta tills hon släpper något nytt!

Silvergryning bjöd på en härlig läsupplevelse och jag kan varmt rekommendera den här serien! 


Betyg 8/10


Tack till författaren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...