fredag 12 juli 2024

Födelsedagen - Sofie Sarenbrant & Carina Bergfeldt

Titel: Födelsedagen
Författare:
Sofie Sarenbrant & Carina Bergfeldt
Språk:
Svenska
Serie:
Frida von Engen#1
Antal sidor:
336
Utgiven:
September 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Sången tystnar tvärt när dörren till födelsedagsbarnets rum öppnas. Sängen är tom och fönstret står på glänt. Polisen kallas till huset och en sökinsats påbörjas. Stämningen mellan exfrun, pappan och styvmamman eskalerar. Alla tre har något att vinna på att röja sjuåriga Samuel ur vägen. Och det visar sig snabbt att deras historier inte går ihop. Vad har egentligen hänt pojken?

Kommentarer:
Födelsedagen är första boken i serien Frida von Engen av författarduon Sofie Sarenbrant och Carina Bergfeldt och då jag läst mycket Sarenbrant såg jag fram emot att läsa denna.

Födelsedagen utspelar sig under 24 timmar så den var ju liksom uppbyggd för att man skulle sluka den, vilket jag gjorde. Handlingen var spännande och jag ville hela tiden vad som skulle hända. Språket var rappt och man får läsa ur flera olika perspektiv som gjorde att det blev ännu mer spännande. Karaktärerna kändes verklighetstrogna och vissa hade jag lite svårt för, och andra gillade jag. 

Födelsedagen bjöd på en väldigt spännande läsning och jag kunde verkligen inte sluta läsa. Rekommenderas varmt!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första lögnen vinner - Ashley Elston

Titel: Första lögnen  vinner  Författare: Ashley Elston Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 348 Utgiven: Augusti 2024 Finns hos: Boku...