söndag 28 juli 2024

Tack & förlåt - Lisa Westerlund

Titel: Tack & förlåt 
Författare:
Lisa Westerlund
Språk:
Svenska
Serie:
-
Antal sidor:
301
Utgiven:
Februari 2024
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
I tjugo års tid har Andreas liv kretsat kring arbetet som jurist och livet med dottern Nina. Nu när Nina vuxit upp och flyttat hemifrån står Andrea ensam kvar i en lägenhet i Norrtälje som gått från att vara ett hem till att bli en samling väggar och möbler. Vilsen, övergiven och förvirrad försöker hon hitta en väg framåt, bort från det gråa liv hon ofrivilligt snubblat in i.


En dag får Andrea det mystiska uppdraget att hjälpa en ung man som heter Anton. Uppdragsgivaren säger sig vara Antons farfar och påstår sig vara den enda som vet sanningen om Antons förflutna.


För att hjälpa Andrea och Anton i jakten på sanningen får de en svart hund, ett tomt fotoalbum och fem handskrivna brev. Ledtrådarna leder dem in i en rörande och charmig historia om hemligheter och livsval som kommer att förändra Andreas och Antons liv för evigt.

Kommentarer:
Tack & förlåt är en bok som jag hade gott om så när jag fick förfrågan från författaren att läsa och recensera den, tackade jag ja. Tyckte jag om den? Ja, det gjorde jag! Jag tyckte att Tack & förlåt bjöd på en fin läsupplevelse och jag fick känna många olika slags känslor under läsningens gång, vilket jag gillade.

Jag är svag för böcker där det är någon slags skattjakt, det är så intressant och spännande och det finns med i denna bok. Sedan är det alltid ett stort plus är det finns hundar med i boken också, det gör alltid läsupplevelsen så mycket mysigare.

Jag gillade även karaktärerna. Jag tyckte att de växte under bokens gång och de kändes väldigt äkta. Det var också så fint att få läsa om vänskapsrelationer och familj, och att det inte var fokus på just en romantisk kärlek. Jag hade en aning om vart handlingen skulle ta vägen, men det gjorde ingenting utan jag hade en härlig lässtund.

Tack & förlåt är en bok som kommer ta dig på en läsupplevelse med mycket känslor, en skattjakt och hundar. Rekommenderas varmt!

Betyg 8/10


Tack till författaren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Del av din värld - Abby Jimenez

Titel: Del av din värld  Författare: Abby Jimenez Språk: Svenska Serie: Del av din värld#1 Antal sidor: 440 Utgiven: Maj 2024 Finns ho...