onsdag 8 februari 2017

Between Shades of Gray - Ruta Sepetys

Titel: Between Shades of Gray 
Författare:
Ruta Sepetys
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
352
Utgiven:
April 2012







Beskrivning från Goodreads:
It's 1941 and fifteen-year-old artist Lina Vilkas is on Stalin's extermination list. Deported to a prison camp in Siberia, Lina fights for her life, fearless, risking everything to save her family. It's a long and harrowing journey and it is only their incredible strength, love, and hope that pull Lina and her family through each day. But will love be enough to keep them alive?

Kommentarer:
Between Shades of Gray är en bok som jag har velat läsa väldigt länge men jag har aldrig varit  på humör för att läsa den, eftersom jag var säker på att jag skulle bli ledsen när jag läste den, och den var otroligt gripande och visst  blev jag lite ledsen av den men den var ändå bara så bra!

Handlingen utspelar sig under andra världskriget i Sibiren, så den var både intressant och såklart väldigt tungt att läsa om, men jag gillade karaktärerna och språket var helt fantastiskt fint.

Between Shades of Gray var en otroligt gripande berättelse som lämnade ett stort intryck på mig. Det är en viktigt bok om ett viktigt ämne,  och jag ser fram emot att få läsa mer av Ruta Sepetys i framtiden, det känns som att jag kommer att älska alla hennes böcker.

Citat:
“Have you ever wondered what a human life is worth? That morning, my brother's was worth a pocket watch.”

Betyg 9/10

2 kommentarer:

  1. Lyssnade precis på Tårar i havet av samma författare och gillade så kanske borde kika på den här med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra! :) Jag vill väldigt gärna läsa Tårar i havet :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...