torsdag 2 februari 2017

Månadssammanfattning: Januari 2017


Böckerna som jag läste under januarimånad var: 
Heartless - Marissa Meyer 
Six of Crows - Leigh Bardugo 
Wolf by Wolf - Ryan Graudin (omläsning) 
Blood for Blood - Ryan Graudin 
The Beauty of Darkness - Mary E. Pearson 
The Wishing Spell - Chris Colfer (omläsning) 
The Enchantress Returns - Chris Colfer 
Alice i zombielandet - Gena Showalter 
Between Shades of Gray - Ruta Sepetys 
The Hero of Ages - Brandon Sanderson
Utvald - Meridth Wild 
Harry Potter and the Philosopher´s Stone - J.K Rowling (omläsning & ljubok) 

Antal lästa böcker: 12
På engelska: 10 
På svenska: 2
Antal tegelstenar (över 500 sidor):
Antal kortisar: - 
Antal omläsningar:
Bästa boken: Även om The Hero of Ages inte var min favorit i trilogin så var den ändå helt fantastisk! 
(men jag älskade även Heartless, The Beauty of Darkness och Blood for Blood!) 
Sämsta boken: 
Utvald var inte riktigt min smak och därför blev den sämsta boken jag läste den här månaden..

Månadens överraskning: 
Between Shades of Gray var en gripande och fängslade berättelse, och trodde inte alls att jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde! 
Månadens besvikelse: - 
Snyggast omslag: 
Need I say more? 

Kommentarer: 
Jag är väldigt nöjd med läsningen i januari, det flöt på bra och det var många böcker som jag  älskade och jag är speciellt nöjd med att jag äntligen läste Six of Crows som jag har velat läsa hur länge som helst! Det känns även skönt att jag avslutade tre serier, och att det även blev några tegelstenar lästa. 
Jag hoppas helt klart på att det kommer gå minst lika bra i februari! 

Hur gick läsningen för er i januari? Vilken var den bästa boken ni läste? 


4 kommentarer:

  1. Härliga böcker! Heartless ser jag verkligen fram emot att få läsa, och måste även se till att skaffa hem Blood for Blood snart. Mina favoriter var Windwitch och The Steep and Thorny Way. Båda tycker jag definitivt att du måste läsa. Även The Wolf Wilder var alldeles fantastiskt bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer att gilla Heartless! :) Och Blood for Blood när du läser den också såklart :) Oja, jag blev verkligen nyfiken på The Steep and Thorny Way efter jag såg att du gillade den så mycket, måste nog skaffa hem den, hehe :)

      Radera
  2. Många nya titlar här för mig! Meyer, Colf och Sepetys är tre författare jag gärna skulle vilja läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan verkligen rekommendera alla författarna som du nämnde, speciellt Meyer som är en av mina favoritförfattare då jag älskar hennes serie The Lunar Chronicles :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...