lördag 4 februari 2017

Låneskörd

Som jag har skrivit tidigare så brukar jag och min bror låna böcker av varandra ganska ofta, och nu har jag nyligen fått låna några stycken som jag tänkte passa på att visa upp. 



Skinwalker - Faith Hunter 
Ready Player One - Ernest Cline
Stormdancer - Jay Kristoff 
His Majest´s Dragon - Naomi Novik 

Har ni läst någon av dessa? Min brorsa har tjatat på mig ett tag nu att jag måste läsa Stormdancer, han gillar verkligen serien så jag hoppas det inte dröjer så länge innan jag läser den, och alla andra såklart. Jag är väldigt nyfiken på att allihopa! 

10 kommentarer:

  1. Ready player one har jag velat läsa jättelänge! Har hört att den skall vara jättebra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Har bara hört gott om den så jag hoppas verkligen det stämmer också :)

      Radera
  2. Kul att ni kan låna böcker av varandra så där. Ready Player One finns hemma i min bokhylla med, och jag måste verkligen ta tag i den snart. Jay Kristoff är en av mina absoluta favoritförfattare. Älskar Stormdancer (+ resten av böckerna i serien)! Vad tycker du om den än så länge? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt roligt! :)Jag har hört SÅ mycket gott om Ready Player One så jag hoppas den är bra :)
      Jag har inte kommit i långt i Stormdancer än, ca 60 sidor bara och jag tycker faktiskt att den är lite småseg men ända intressant så jag hoppas jag kommer in i den bättre snart :)

      Radera
    2. När jag läste Stormdancer tyckte jag faktiskt att den var så seg i början att jag lade ifrån mig den efter 20+ sidor. Sen väntade jag i ett par dagar innan jag plockade upp den igen, och fullkomligt slukade den. Så det tar ett tag att komma in, men den blir så bra efter det! :)

      Radera
    3. Okej, vad skönt att höra att du också tyckte så, hehe. Jag har lagt den åt sidan nu men hoppas på att plocka upp den väldigt snart. Tyvärr känns det lite som att jag har en liten lässvacka nu då all läsning känns trögt... Hoppas att det vänder snart för det är så irriterande :P

      Radera
  3. Ready Player One har jag hört mycket bra om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, så jag hoppas verkligen den är så bra som alla säger :)

      Radera
  4. Jag skrev en kommentar till det här inlägget häromdagen men det måste ha försvunnit på vägen. Mobilen är inte alltid så pålitlig. Men jag provar igen!
    Jag har läst His Majesty's Dragon och jag älskar draken Temeraire! Jag har läst de fyra första böckerna i serien och tänker ta tag i den femte snart. Hoppas att du gillar den! Smart att läsa på engelska också för alla böcker finns inte på svenska och de som finns är lite svåra att få tag i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skumt, den kommentarer måste ha försvunnit på något sätt.. Men nu funkar det!
      Kul att du gillar serien, jag hoppas jag kommer gilla den, men drakar är ju aldrig fel så tror det kommer bli bra!

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...