måndag 27 februari 2017

Book Haul

Bokrean är ju igång och nu är det dags att visa upp vad jag köpte och även en present från mina föräldrar. 

Från Bokus blev det dessa fyra böcker. 
Björnstad av Fredrik Backman
Mörk ängel, Blod och stjärndoft och Gudar och monster av Laini Taylor
Egentligen ville jag hellre läsa den serien på engelska men då böckerna bara kostade 25 kr styck så kunde jag inte motstå att köpa hem dem. 

Det var mina fynd från rean. Jag var inne på SF bokhandeln men hittade ingenting alls på deras rea, vilket är ovanligt. Däremot gick jag därifrån med lite andra böcker som jag tänker visa upp snart. 


Jag fick även hem en väldigt efterlängtad OwlCrate som jag fick i födelsedagspresent av mina föräldrar. Jag fick välja en låda och temat för februari var Run away with the circus vilket verkade väldigt roligt! 

Innehållet var: 
En tygväska med ett citat från The Night Circus 
Doftljus som luktar popcorn och karamell 
Lypsyl som luktar lite som munkar 
Skrivblock gjort av en kortlek 
Små lappar som man kan sätta på de sidorna man gillar när man läser (det heter page flags på engelska men vet inte vad det heter på svenska, hehe) 
Boken Carval av Stephanie Garber med ett brev från författaren och en autograf 

Allt var väldigt fint och jag blev verkligen sugen på att beställa från dem igen! 

Har du läst någon av dessa och vad tyckte du isåfall? 


6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag ser verkligen fram emot att läsa den! :)

      Radera
  2. haha jag gjorde samma val med Laini Taylor-böckerna xD man kan ju liksom inte motstå det när man kan få hela trilogin i inbunden för 99 spänn liksom? xD Och Björnstad är superbra!! :D har inte hunnit läsa Caraval än men har hört att den skall vara väldigt bra i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej men precis, 99 kr är ju ingenting! :P Björnstad har jag bara hört gott om så den ser jag helt klart fram emot :)

      Radera
  3. Åh, fina böcker! Jag älskar Laini Taylor, hennes språk är verkligen fantastiskt. Caraval var i min FairyLoot bok också, men har inte hunnit läsa den än. Jag tycker att det är jättekul med såna här box prenumerationer, och det är alltid så kul att få hem & öppna (mhv hon som precis ska gå & hämta ut senate FairyLoot boxen & kanske är överdrivet entusiastisk :P). Hoppas du kommer att tycka om dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas att jag kommer gilla dem :) Ja, det var ju som julafton då jag fick hem boxen, hehe :D Hoppas vi kommer gilla Caraval båda två! Och jag ser fram emot att få se vad som var i FairyLoot boxen!

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...