lördag 18 februari 2017

The Beauty of Darkness - Mary E. Pearson

Titel: The Beauty of Darkness 
Författare:
Mary E. Pearson
Språk:
Engelska
Serie:
The Remnat Chronicles
Antal sidor:
679
Utgiven:
Augusti 2016









Beskrivning från Goodreads:
Lia has survived Venda—but so has a great evil bent on the destruction of Morrighan. And only Lia can stop it.

With war on the horizon, Lia has no choice but to assume her role as First Daughter, as soldier—as leader. While she struggles to reach Morrighan and warn them, she finds herself at cross-purposes with Rafe and suspicious of Kaden, who has hunted her down.

In this conclusion to the Remnant Chronicles trilogy, traitors must be rooted out, sacrifices must be made, and impossible odds must be overcome as the future of every kingdom hangs in the balance.*

Kommentarer:
The Beauty of Darkness är den tredje och avslutade delen i The Remnat Chronicles och jag har älskar det första böckerna i serien och The Beauty of Darkness gjorde mig inte besviken!

Handlingen var som de andra böckerna i serien, ganska långsam till och från med samtidigt var allt så spännande ändå med allt som pågick hela tiden så det gjorde ingenting.

Karaktärerna har även utvecklats väldigt mycket, speciellt Lia som jag har gillat mer och mer för varje bok.
Rafe har jag alltid tyckt om och det gjorde jag utan tvekan fortfarande, och han och Lia har jag alltid tyckt om tillsammans.
Kaden har jag haft lite problem med tidigare men jag tyckte faktiskt att han betedde sig bättre och jag kände mig nöjd med hans kärleksintresse till slut.

Jag känner mig väldigt nöjd med slutet, och jag ser fram emot att läsa om böckerna i framtiden och jag kan verkligen rekommendera serien!

Betyg 9/10

2 kommentarer:

  1. Den här boken var så bra! Men vad orolig jag var där i slutet ett tag (oh, deja vu! har jag skrivit en likadan kommentar till dig tidigare?)! Gillade verkligen avslutningen dock, och inte ens Kaden var hälften så störande här. ;) Såg du att det skulle komma en spin-off/fortsättning nästa år? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, samma här i slutet men tack o lov blev det bra! :) Haha det kanske du har men inget som jag kommer ihåg ;D Va ska det?! Åh vad roligt! :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...