onsdag 1 februari 2017

The Enchantress Returns - Chris Colfer

Titel: The Enchantress Returns 
Författare:
Chris Colfer
Språk:
Engelska
Serie:
The Land of Stories
Antal sidor:
517
Utgiven:
Augusti 2013








Beskrivning från Goodreads:
After decades of hiding, the evil Enchantress who cursed Sleeping Beauty is back with a vengeance.
Alex and Conner Bailey have not been back to the magical Land of Stories since their adventures in The Wishing Spell ended. But one night, they learn the famed Enchantress has kidnapped their mother! Against the will of their grandmother, the twins must find their own way into the Land of Stories to rescue their mother and save the fairy tale world from the greatest threat it's ever faced.

Kommentarer:
Jag läste första boken i The Land of Stories serien förra året och jag gillade den väldigt mycket, men det blev aldrig av att jag fortsatte med serien men nu bestämde mig för att läsa om första boken för att sedan läsa andra boken direkt efteråt och den visade sig vara väldigt bra!
Jag gillar verkligen hela sagovärlden, den är bara så mysig och rolig att läsa om och det är definitivt det bästa med serien tycker jag.

Handling var fartfylld och spännande och det var roligt att få följa med Alex och Conner på ett nytt äventyr. Slutet blev jag lite förvånad över och jag ser helt klart fram emot att få läsa den tredje boken snart.

Betyg 7,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...