söndag 17 november 2019

Månadssammanfattning: September 2019

Läst i september:
85. Daisy Jones and the six - Talor Jenkins Reid (ljudbok) 
86. Den modige Kaninriddaren - Oskar Källener 
87. Finale - Stephanie Garber 
88. Dolken från tunis - Agatha Christie 
89. Skugga över månen - Annah Nozlin 
90. Pantonens ö - Hanna Blixt
91. Skönhetens väg - Martha Hall Kelly 
92. American Panda - Gloria Chao (ljudbok) 
93. The Knights of Crystallia - Brandon Sanderson 
94. Sorcery of Thorns - Margaret Rogersson 
95. Jag kan inte sluta gråta - Anne Liljeroth 
96. Blynätter - Anna Jakobsson Lund 
97. Disekvillibrium - Oskar Källner 
98. OBS: Synd - Lovisa Wistrand 
99. Lifelike - Jay Kristof (omläsning) 
100. Avien - Maria Wälsäter 
101. Allt jag inte sa - Yrsa Walden 
102. Nightflyers - George R.R Martin 
103. Spinning Silver - Naomi Novik (ljudbok) 
104. När gudar dör - Marcus Olausson 
105. Allt du gav mig var minnen - Adam Silvera 
106. Albino - Mons Kallentoft & Anna Karolina 
107. Sönderslagen - Emma Johansson 
108. Norrsken - Malin Falch 
109. A Darker Shade of Magic - V.E Schwab (omläsning)

Antal lästa böcker: 25
Svenska/engelska: 17/8
Antal tegelstenar: 1
Antal kortisar: 1
Antal ljudböcker: 3
Antal omläsningar: 1
Avslutade serier: 1
Påbörjade serier: 3


Bästa boken: När gudar dör av Marcus Olausson
Månadens favorit: 
Sorcery of Thorns av Marget Rogersson & Finale av Stephanie Garber
Månadens överraskning:
  Avien av Maria Wälsäter 
Månadens besvikelse:  Spinning Silver av Naomi Novik
Snyggast omslag: Pantones ö av Hanna Blixt 

Kommentarer: Äntligen hade jag en riktigt bra läsmånad med så många bra böcker! Jag är supernöjd med min läsning i september. Det var lite tråkigt att jag blev besviken på Spinning Silver av Naomi Novik då jag trodde att jag skulle tycka om den men så blir det ibland. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...