tisdag 12 november 2019

Skuggjägare - Frédéric Brrémaud

Titel: Skuggjägare 
Författare:
Frédéric Brrémaud
Språk:
Svenska
Serie:
Videvill #1
Antal sidor:
Utgiven:
September 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
En tjej vaknar upp utan minne i en by i skogen. Vad gör hon i den här världen? Är hon en häxa, en fe eller en "skugga" som de som jagar henne? Och vad har hon gjort för att få onda horder att jaga henne? Hon och hennes vargkompanjon ger sig av på en livsfarlig resa till skuggornas rike för att hitta svaren.

Kommentarer:
Skuggjägare är en grafisk novell/seriealbum och är  första boken i serien Videvill och det var som att kliva in i en saga när jag började läsa.
Jag fastnade verkligen för illustrationerna, de var så otroligt fina och jag tyckte så mycket om dem.
Handlingen var både intressant och spännande och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända, och hur skulle det gå för Videvill. Handlingen var lite mörkare än jag trodde men jag gillade det. Det är inte en grafisk roman för barn utan den riktar sig till 12-15 och det förstår jag.

Skuggjägare bjöd på en magisk och fängslande läsning och jag ser fram emot att läsa bok två!

Betyg 8/10

Tusen tack till Egmont publishing för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...