måndag 11 november 2019

Mellody Looh - Flykten - Gabriella P. Kjeilien

Titel: Mellody Looh - flykten 
Författare:
Gabriella P. Kjeilien
Språk:
Svenska
Serie:
Mellody Looh #2
Antal sidor:
350
Utgiven: Oktober 2019 (denna upplaga)
Finns hos:
Bokus/Adlibris / Omnible 




Beskrivning från Bokus:
Går det att gömma sig från en del av sig själv ... eller kommer den alltid att nå ytan till slut?

Mellody är på flykt från sin far efter att ha svikit honom. Sveket har väckt något till liv inom henne. Mörker och ljus slåss om vem som ska få kontrollera hennes kropp och det känns som om de snart kommer slita henne itu.

Hon söker skydd i Nordlandet. Ett snöbeklätt land med både underliga och livsfarliga invånare.

När hon får reda på att det mörka rådet kidnappat Leo tvingas hon lägga sina egna problem åt sidan för att rädda honom. Men vad kommer hända när hon än en gång utsätter sig för mörkrets lockelser?

Kommentarer: 
Mellody Looh - Flykten är andra boken i serien Mellody Looh och jag tyckte att första boken var riktigt bra, men jag älskade den här! Jag läste den här precis efter jag hade läst klart första boken och då den här boken tar plats direkt efter första boken så var det bra att jag läste dem så tätt.
Det var spänning från början till slut och jag kunde verkligen inte sluta läsa!

Mellody karaktärsutveckling är så bra, hon är mycket mognare nu än i första boken.
Hon är också en otroligt intressant karaktär att få följa och jag kände nästan alla känslor hon kände. Jag tycker även om de andra karaktärerna också, och ser fram emot att lära känna dem ännu bättre i nästa bok.
Handlingen var som sagt väldigt spännande och fartfylld och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända.

Mellody Looh - flykten var så otroligt bra och jag ser verkligen fram emot att läsa den tredje och sista boken i serien!

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...