fredag 22 november 2019

Prästgårdens hemlighet - Tobias Söderlund

Titel: Prästgårdens hemlighet 
Författare:
Tobias Söderlund
Språk:
Svenska
Serie:
Spökkameran #1
Antal sidor:
196
Utgiven:
Augusti 2019 
Finns hos: Bokus/Adlibris / Omnible 





Beskrivning från Goodreads:
Ett hemsökt hus, ett spöke och en kamera som lever sitt eget liv ...

Den ensliga prästgården i Borgvattnet sägs vara ett av världens mest hemsökta hus. Tolvåriga Vanessa tror inte på historierna om vad som finns där inne, men eftersom hon vill filma något läskigt till sin Youtube-kanal bestämmer hon sig för att dra dit med vännerna Abbe och Martin.

Besöket blir otäckare än hon väntat sig. De flyr det gamla huset och väl hemma upptäcker Vanessa att hon faktiskt har fångat ett spöke på film!

Dessutom börjar konstiga saker hända på nätterna. Kameran slås på av sig själv. Vanessas pappa beter sig ytterst märkligt. Och vem är det som har grävt en grop på gården och lagt ner en av Vanessas gamla dockor?

Vanessa inser att något måste göras för att bli av med spöket som följt med henne hem från prästgården.

Kommentarer:
Prästgårdens hemlighet är en bok som jag såg överallt på Instagram och jag blev så nyfiken på den. Jag hade hört att den var läskig men jag var inte beredd på att den skulle vara så läskig som den var. Jag är glad att läste den i vuxen ålder för jag hade nog fått mardrömmar annars. Det var en perfekt bok att läsa i oktober helt enkelt!

Handlingen var så spännande och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända, vilket gjorde att jag läste ut den samma dag som jag började läsa den.
Jag längtar så mycket efter nästa bok i serien!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...