måndag 16 januari 2023

Ett halvt hjärta - Emma Johansson

Titel: Ett halvt hjärta 
Författare:
Emma Johansson
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
310
Utgiven:
September 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 




Beskrivning från Goodreads:
Elias har sin värsta sommar någonsin. Hans föräldrar har tagit hans dator och bestämt att han ska sommarjobba som vaktmästare istället för att spela. Kan det bli värre? Ja kanske, för när Elias kommer till nya jobbet är Finn där. Finn som är Elias bästa vän från barndomen och som alltid brukade komma för att bo hos sin morfar på somrarna. Finn som krossade Elias hjärta när han en sommar inte kom tillbaka, och aldrig hörde av sig och sa varför. Finn som inte ens verkar känna igen Elias längre. Men kanske blir sommaren inte fullt så illa som Elias trott, eller så blir

den mycket mycket värre.

Kommentarer:
Ett halvt hjärta är den tredje boken jag läser av Emma Johansson och hon visar ännu en gång att hon kan skriva för jag älskade språket som var så lätt att komma in och så målande, och gjorde att jag bara ville fortsätta läsa.

Jag fullkomligt älskade Papperssjälar av författaren, den tillhör mina favoriter. Sönderslagen tyckte jag mycket om, men jag älskade den inte och Ett halvt hjärta gillade jag, den var absolut bra, men inte lika fantastisk som Papperssjälar.

Boken bjöd på en trevlig och fin läsning men jag saknade mer djup på något sätt. Boken tar upp svåra ämnen men jag hade ändå velat ha mer av något. Det är svårt att förklara, men det var något som saknades för att boken skulle bli en ny favorit.
Karaktärerna tyckte jag om, Elias var lätt att tycka om, Finn hade jag gärna velat lära känna lite mer, och Mathilda, ja hon växte under bokens gång.
Överlag är det en riktigt fin bok med en fin romans och den gjorde att jag längtade till sommaren.

Ett halvt hjärta bjöd på en trevlig läsning med fantastiskt språk och jag kan rekommendera att plocka upp författarens böcker!

Betyg 6/10


Tack VoxbyOpal för recensionsexemplaret! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...