söndag 8 januari 2023

Witchlings - Claribel A. Ortega

Titel: Witchlings 
Författare:
Claribel A. Ortega
Språk:
Engelska
Serie:
Witchlings #1
Antal sidor:
334
Utgiven:
April 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Every year, in the magical town of Ravenskill, Witchlings who participate in the Black Moon Ceremony are placed into covens and come into their powers as full-fledged witches.


And twelve-year-old Seven Salazar can't wait to be placed in the most powerful coven with her best friend! But on the night of the ceremony, in front of the entire town, Seven isn't placed in one of the five covens. She's a Spare!


Spare covens have fewer witches, are less powerful, and are looked down on by everyone. Even worse, when Seven and the other two Spares perform the magic circle to seal their coven and cement themselves as sisters, it doesn't work! They're stuck as Witchlings—and will never be able to perform powerful magic.


Seven invokes her only option: the impossible task. The three Spares will be assigned an impossible task: If they work together and succeed at it, their coven will be sealed and they'll gain their full powers. If they fail... Well, the last coven to make the attempt ended up being turned into toads. Forever.


But maybe friendship can be the most powerful magic of all…

Kommentarer:
Witchlings är en middle grade bok som jag velat läsa sedan den kom ut och när jag fick den i julklapp av bästa Tina blev jag så glad. Omslaget är fantastisk också!
Handlingen var spännande, det är häxor, magiska varelser och massa action och jag ville hela tiden fortsätta läsa. Karaktärerna, Seven, Valley och Thorn var också så fina allihopa. De kändes äkta och jag tror att många kan känna igen sig i åtminstone en av dem. Jag gillade att vänskap var ett stort fokus genom hela boken.

Språket var fint men vissa dialoger tyckte jag var lite konstiga. Det är svårt att förklara men det var något som jag små störde mig på. 
Jag ser fram emot att läsa uppföljaren när den kommer ut för jag läser gärna mer om dessa karaktärer!

Gillar du Nevermoor böckerna? Då tror jag denna är något för dig.

Betyg 6,5 /10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...