måndag 2 januari 2023

Vintergnista - Sara Dalengren m.fl

Titel: Vintergnista
Författare:
Sara Dalengren m.fl.
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
Utgiven:
December 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
I kylande vindar och mörka vinternätter kan du drömma dig bort till forntida dagar och möta kärlek lika mjuk som nyfallen snö.


Där troll väntar i sina berg och väsen befolkar skogar. I en tid då sagor och myter blir verklighet under frostklädda granar och en stjärnklar himmel.

Kommentarer:
Vintergnista är en Serafs tredje antologi med en samling noveller som alla innehåller romantik och såklart magi. Jag gillar verkligen novellsamlingar då det är så roligt att få upp ögonen för nya författare. Flera av dem från antologin vill jag verkligen läsa mera av!

Jag tyckte att Vintergnista var full av riktigt fängslande noveller där alla var jättebra men mina absoluta favoriter var: Bergtagen av Sabine Mickelsson, Vintergläntan av Anna Chung, Stormens tid av Christina Öhman & Över evigt hav av Linnéa Engman. Alla dem fångade mig från första stund och jag bara önskade att de skulle vara längre.

Vintergnista var den perfekta samlingen av noveller som alla bjöd på en den härliga blandningen av romantik och magi och jag kan varmt rekommendera den!

Betyg 8/10
 


Tack Seraf förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...