torsdag 5 januari 2023

Legends and Lattes - Travis Baldree

Titel: Legends and Lattes 
Författare:
Travis Baldree
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
294
Utgiven:
November 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
A NOVEL OF HIGH FANTASY AND LOW STAKES


After a lifetime of bounties and bloodshed, Viv is hanging up her sword for the last time.


The battle-weary orc aims to start fresh, opening the first ever coffee shop in the city of Thune. But old and new rivals stand in the way of success—not to mention the fact that no one has the faintest idea what coffee actually is.


If Viv wants to put the blade behind her and make her plans a reality, she won't be able to go it alone.


But the true rewards of the uncharted path are the travelers you meet along the way. And whether drawn together by ancient magic, flaky pastry, or a freshly brewed cup, they may become partners, family, and something deeper than she ever could have dreamed.

Kommentarer:

 Legends and Lattes har jag längtat efter att få läsa sedan den kom ut och det dröjde inte länge innan jag plockade upp den och den var så bra. Det bästa ordet att beskriva den här boken är mysig, mysfaktorn var hög och jag älskade det. Det var lite skönt att få läsa en fantasy bok som inte hade massa action och krig, utan bara var mysig, söt och hjärtevärmande.
Omslaget är dessutom så fint, och passar boken så bra.

Jag gillade verkligen karaktärerna, de var så lätta att tycka om, och det var så härligt att få följa Viv och hennes resa från att hantera ett svärd till att starta upp ett café. Jag gillade också språket, det var lättsamt och jag gillade alla miljöbeskrivningarna. Boken innehåller också mycket vänskap och det var så fint att läsa om.

Legends and Lattes var den varma och charmiga boken jag trodde den skulle vara och den var perfekt att börja 2023 med!

Citat:
“She was smiling, and for the first time, the building, the city, this place… felt like hers. A place she’d still be tomorrow, the week after, next season, next year…. Home.”

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...