torsdag 12 januari 2023

The Bone Shard Daughter - Andrea Stewart

Titel: The Bone Shard Daughter 
Författare:
Andrea Stewart
Språk:
Engelska
Serie:
The Drowning Empire #1
Antal sidor:
436
Utgiven:
September 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
The emperor's reign has lasted for decades, his mastery of bone shard magic powering the animal-like constructs that maintain law and order. But now his rule is failing, and revolution is sweeping across the Empire's many islands.


Lin is the emperor's daughter and spends her days trapped in a palace of locked doors and dark secrets. When her father refuses to recognise her as heir to the throne, she vows to prove her worth by mastering the forbidden art of bone shard magic.


Yet such power carries a great cost, and when the revolution reaches the gates of the palace, Lin must decide how far she is willing to go to claim her birthright - and save her people.

Kommentarer:
The Bone Shard daughter är första boken i en trilogi där tredje boken kommer ut i år, och jag har velat läsa den sedan den kom ut men den har fått vänta, men nu är den äntligen läst och den blev en ny favorit! Först och främst. Jag älskade karaktäerna, speciellt Lin och Jovis, och vi får såklart inte glömma Mephi, vem kan motstå honom?

Handlingen var också så intressant och spännande och magi systemet var så fascinerande. Handlingen bjöd också på en hel del oväntade vändningar, vilket jag älskade. Språket var så fängslande och gjorde att jag bara ville fortsätta läsa, och sedan är ju omslaget så snyggt också!
Jag bara måste köpa hem bok två nu nu för jag vill ha mer!

The Bone Shard Daughter bjöd på en otroligt fängslande läsning med underbara karaktärer och den klättrar upp bland mina favoriter! Rekommenderas varmt!

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...