torsdag 14 september 2023

Aldrig släppa taget - Frida Boisen & Tilda Boisen

Titel: Aldrig släppa taget 
Författare:
Frida Boisen & Tilda Boisen
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
447
Utgiven:
September 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
112, vad är det som har hänt? 


Sent en fredagskväll i januari 2021 inkommer ett samtal till SOS Alarm. En tonårig flicka har kastat sig ut genom ett öppet fönster. 


Ärligt, nära och med oförställd öppenhet skildrar Tilda Boisen och Frida Boisen med egna ord upptakten och efterspelet till den ödesdigra natten. Mor och dotter förenas i en livsviktig resa för att förstå varandra, för att förstå sig själva och för att hitta tillbaka till livet.


Aldrig släppa taget är en berättelse som krossar tabun och skam om psykisk ohälsa. Det är en berättelse om en tonårsdotter som kämpar för sitt liv. Om föräldrar som krigar för att hjälpa men inte når fram. Om ett samhälle där resurserna inte räcker till, där unga blir satta på vänt, med de mest fruktansvärda av konsekvenser. Men mest av allt är det en berättelse om kärlek, ork och hopp.

Kommentarer:
Jag har läst årets viktigaste bok. Jag läste den på en dag. Jag vet inte hur jag ska kunna formulera mina tankar till en recension som är värd denna bok.

 Aldrig släppa taget handlar om psykisk ohälsa och tar upp så mycket viktiga och tunga ämnen, och jag tycker att Tilda och Frida lyckas förmedla allt detta på ett bra sätt och deras språk är så fängslande och gjorde att jag inte kunde lägga boken ifrån mig. Jag hade tänkt läsa lite varje dag men Tildas berättelse fångade mitt hjärta. Jag kände alla möjliga känslor under läsningens gång och blev så otroligt berörd ett flertal gånger. Även om boken är tung att läsa så finns det så mycket hopp och kärlek i den och det var bara så fint.

Tack till Frida och framförallt Tilda för att ni vågar berätta. Tack för att ni ger hopp och aldrig slutar berätta.


Tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...