fredag 8 september 2023

My Contrary Mary - Cynthia Hand, Brodi Ashton & Jodi Meadows

Titel: My Contrary Mary 
Författare:
Cynthia Hand, Brodi Ashton & Jodi Meadows
Språk:
Engelska
Serie:
Mary #1
Antal sidor:
498
Utgiven:
Juni 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Welcome to Renaissance France, a place of poison and plots, of beauties and beasts, of mice and . . . queens?⠀

Mary is the queen of Scotland and the jewel of the French court. Except when she's a mouse. Yes, reader, Mary is an Eðian (shapeshifter) in a kingdom where Verities rule. It's a secret that could cost her a head—or a tail.⠀

Luckily, Mary has a confidant in her betrothed, Francis. But after the king meets a suspicious end, things at the gilded court take a treacherous turn. Thrust onto the throne, Mary and Francis are forced to navigate a viper's nest of conspiracies, traps, and treason. And if Mary's secret is revealed, heads are bound to roll.⠀

Kommentarer:
Jag fastnade verkligen för serien om Jane som författarna har skrivit och jag var så pepp på att läsa den här serien och denna gjorde mig inte ett dugg besviken, oj så bra My Contrary Mary var! Boken är nästan 500 sidor men sidorna bara flög förbi och språket är väldigt lättsamt så det gick fort att läsa.

Handlingen var spännande, fantasifull och man visste inte vad som skulle hända och det bjuds på många underhållande scener, precis som i böckerna om Jane.
Karaktärerna tyckte jag mycket om, och det var roligt att få läsa ur allas perspektiv.

Nu måste jag skaffa hem nästa bok i serien helt klart!

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...