tisdag 5 september 2023

Biblioteket i trädkojan - Anna James

Titel: Biblioteket i trädkojan 
Författare:
Anna James
Språk:
Svenska
Serie:
Tilly och bokvandrarna #5
Antal sidor:
379
Utgiven:
Augusti 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Bokus:
I fyra böcker har vi fått följa bokvandraren Tilly på hennes äventyr. Nu kommer den femte delen där boksmugglarpojken Milo får sällskap av sin nya vän Alessia.Milos farbror Horatio har fångats i en förtrollad sömn av den makthungriga Alkemisten och Milo ger sig iväg med sin nya vän Alessia för att hitta ett botemedel. Jakten på ledtrådar för dem till den magiska trädkojan - Alkemistens svurna fiende Botanikerns hem. Milo och Alessa tvingas leta efter botemedlet i den hemliga trädgården, de får utmana Robin Hood och konfrontera den mäktige Jabberwock. Frågan är om de kommer att hitta botemedlet och kunna rädda farbror Horatio innan det är för sent.

Kommentarer:
Biblioteket i trädkojan är den femte delen i serien om Tilly och bokvandrarna, vilket är en av mina favoritserier när det kommer till middle grade, och denna bok var jättebra och jag tyckte om den så mycket! Jag fullkomligt älskade miljön som åter igen är helt magisk, och biblioteket i trädkojan, vem vill inte åka dit? Det verkade helt fantastiskt.

Handlingen var spännande och bjöd på ett härligt äventyr med mycket fantasi. Karaktärerna gillar jag allihopa och tycker om att få följa dem på deras äventyr. Vänskapen mellan dem är också så fin. Slutet var också oerhört spännande och nu blir det att längta tills nästa bok släpps! Språket var otroligt fängslande och gjorde att jag inte kunde sluta läsa.

Jag är så glad att denna serien finns och att den också finns på svenska för jag kan varmt rekommendera den till båda barn och vuxna!

Betyg 8,5/10


Tack för den fina överraskningen HarperCollins Nordic! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...