måndag 11 september 2023

Stjärnor och rök - Marie Lu

Titel: Stjärnor och rök 
Författare:
Marie Lu
Språk:
Svenska
Serie:
Stjärnor och rök #1
Antal sidor:
329
Utgiven:
Juni 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads
Möt Winter Young, bakgrundsdansare förvandlad till globalt popfenomen. Hans berömmelse har slagit alla rekord och sålt ut arenor från Los Angeles till London. Nu ska den svimningsframkallande stjärnan träda in på en helt ny arena.


Den ökände kriminelle magnaten Eli Morrison har bara en svaghet - dottern Penelope - och Penelope önskar sig bara en sak i 19-årspresent: en privat konsert med Winter Young. När den hemliga polisorganisationen Panacea kontaktar Winter med en unik chans att infiltrera Morrisons innersta krets måste han använda sig av all sin berömmelse, list och karisma för att ro hem uppdraget.


Han kommer dock inte att göra jobbet på egen hand. Panacea-gruppens yngsta spion, Sydney Cossette, får rollen som Winters livvakt - och hon kan vara den enda på jorden som inte är mottaglig för hans charm. Men i takt med att uppdraget fortskrider kommer de två närmare varandra, och Sydney tvingas erkänna att just den här A-kändisen är mer än bara snygga danssteg och ett vackert ansikte.


Kan Panaceas mest osannolika duo bli dess största hjältar? Förutsatt att de lyckas överleva varandra...

Kommentarer:
Stjärnor och rök är Maire Lus senaste bok och jag har gillat det mesta hon har skrivit och Stjärnor och rök blev inget undantag, jag gillade den!

Boken gick otroligt fort att läsa, och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända. Handlingen var medryckande och ibland väldigt spännande och actionfylld.
När det gäller karaktäerna så fastnade jag inte för någon av dem tyvärr, men jag gillade som sagt handlingen och språket. Det är bara så tråkigt när man inte riktigt klickar med karaktärerna.
Romansen var inget jag heller fastnade för heller utan jag tyckte att det gick lite för fort.

Stjärnor och rök bjöd på en spännande och actionfylld läsupplevelse och jag kommer vilja läsa uppföljaren när den släpps!

Betyg 6,5/10


Tack Modernista för överraskningen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...