tisdag 12 september 2023

Ormmysteriet - Peter Lindström & Mattias Andersson

Titel: Ormmysteriet
Författare:
Peter Lindström & Mattias Andersson
Språk:
Svenska
Serie:
Deckarna på uppfinnargränd
Antal sidor:
73
Utgiven:
September 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
I lilla Björkåker, bland skogar och kärr, bor Abbe och Alva. Fastän de nästan är varandras motsatser är de bästisar. Alva vill ge sig rakt ut i alla äventyr, Abbe föredrar att läsa om dem i en bok. Abbe gillar schack medan Alva gillar gympa. Ändå älskar de att hänga med varandra. Eller kanske just därför! Och har man en deckarklubb är det bara bra att vara lite olika ...


När deras granne, den knasige uppfinnaren Bertil, berättar att hans älskade orm Snoddas försvunnit bestämmer sig barnen för att hjälpa honom. Det blir upptakten till deras allra första fall: Ormmysteriet.

Kommentarer:
Ormmysteriet är första delen i serien Deckarna på uppfinnargränd och är skriven för barn mellan 6-9 år men självklart går den att läsa som vuxen också. Jag tyckte att Ormmysteriet var riktigt bra, och jag älskade det svartvita illustrationerna. Handlingen var lagom spännande och karaktäerna var lätt att tycka om. Denna passar nog perfekt som högläsningsbok.  Jag ser fram emot att läsa del två!

Betyg 8/10


Tack Rabén&Sjögren för överraskningen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...