torsdag 18 april 2024

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj 
Författare:
Malin Tuvesson
Språk:
Svenska
Serie:
-
Antal sidor:
311
Utgiven:
Maj 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Romanceförfattaren Julia lämnar ett förhållande på sparlåga hemma i Sverige och drar till London för att göra PR och skriva manus när en av hennes böcker ska filmatiseras. Beskedet om att Paul Thompson, en av de mest eftertraktade filmstjärnorna för tillfället, tackat ja till rollen som Antonio gör alla överlyckliga. Alla utom Julia. Hur kan den överreklamerade, stroppiga skådisen passa för rollen som ligger henne så varmt om hjärtat? 

En grillfest hemma hos Paul håller på att sluta i tragedi och plötsligt är det Julia som kommer att spela en viktig roll för Paul. Hon tvingas successivt omvärdera sin inställning - kanske finns det ett djup bakom hans snygga fasad trots allt. 


Kommentarer:
Berätta en detalj är författarens debut och jag tyckte det var en bra sådan!

Handlingen var som en typsik feelgood roman,  charmig, mysig och såklart full av kärlek och lite drama. Detta är en prefekt bok att läsa nu i vår och sommar!
Det var väldigt trevligt att få läsa om Julia och få följa processen där hennes romancebok blev till film. Det är alltid så trevligt att få läsa om en författare tycker jag. Karaktärerna var trevliga att läsa om och de kändes verklighetstrogna men det var ingen av dem som riktigt fångade mig så att säga. Jag gillade författarens språk, det flöt på bra under läsningens gång.
Jag hade önskat lite mer miljöbeskrivningar av både Sverige och London för att riktigt kunna föreställa sig hur allt såg ut.

I det stora hela är Berätta en detalj en bra feelgood roman som bjöd på en härlig lässtund. Jag har en annan bok av författaren hemma och den ser jag fram emot att läsa.

Betyg 6/10


Tack Ordberoende Förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...