tisdag 30 april 2024

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din 
Författare:
Lena Lindehag
Språk:
Svenska
Serie:
Sara Benedikt #1
Antal sidor:
382
Utgiven:
April 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Det är tidigt nittiotal i en mindre stad i Bergslagen. Sextonåriga Jennifer har precis gått ut högstadiet och ser fram emot sommarlovet. Men en kväll försvinner hon spårlöst. 


Kommissarie Albert Steen får i uppgift att lösa mysteriet. Snart märker han att det har skett en serie stölder av kvinnounderkläder i området, och skolans fritidsledare misstänks ha tafsat på eleverna. 


Allting ser ut att hänga ihop, men Albert tvekar. 


Trettio år senare sitter terapeuten Sara Benedikt på sin praktik i Stockholm. Hennes exmake har hört av sig igen, och hans trakasserier blir allt brutalare. 


När Albert Steen kommer till henne för att få hjälp innebär det en chans för dem båda att läka sina sår. Men insatserna är höga och det dröjer inte länge förrän deras liv är i fara.

Kommentarer:
I natt är jag din är första boken i serien om Sara Benedikt och jag tyckte att detta var en riktigt bra start på serien! Detta är en bok som verkligen bjuder in till sträckläsning, det är ett högt tempo med en mycket spännande handling och som läsare vill man bara fortsätta läsa. Handlingen är delvis rätt mörk och rå också, och ibland vart det lite för mycket för min smak. Vi får läsa både om dåtid och nutid och mitt intresse höll hela tiden uppe och jag gillade att läsa om både dåtid och nutid.

Författaren har ett fängslande språk helt klart och sedan måste jag nämna miljön i denna bok, miljöbeskrivningarna är toppen och då en del utspelar sig i en bekant miljö var det så otroligt roligt att få läsa om det.
Jag tyckte om karaktärerna och ser fram emot att få läsa mer om Sara i nästa bok, och jag kan säga att så fort I natt är jag din var slut plockade jag upp Sista morgonen direkt för jag vill verkligen läsa mer! Sedan är omslaget så fint också och väldigt lockande. 


I natt är jag din bjöd på en otroligt spännande läsning och det är en bok jag varmt kan rekommendera att ni plockar upp! 

Betyg 8/10


Tack till författaren & Bokfabriken för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Aldrig dit igen - Ida Ömalm Ronvall

Titel: Aldrig dit igen  Författare: Ida Ömalm Ronvall Språk: Svenska Serie: BAM #2 Antal sidor: 129 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Boku...