torsdag 19 september 2019

Nightflyers - George R.R Martin

Titel: Nightflyers 
Författare:
George R.R Martin
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
150
Utgiven:
September 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
När en vetenskaplig expedition gör sig redo att söka efter en mytomspunnen utomjordisk ras är det bara skeppet Nightflyer som står tillgängligt. Besättningen består endast av kaptenen Royd Eris, som presenterar sig genom ett spöklikt hologram. 

Kaptenens ovillighet att visa sig för forskarna är dock inte det enda som orsakar oro. Med i expeditionen finns en telepat som från första stund känner av en farlig närvaro. De är inte ensamma ombord Nightflyer. 

Endast forskaren Melantha Jhirl har nu möjlighet att lösa mysteriet. När allt fler oförklarliga händelser inträffar faller det på hennes bord att utreda om hotet är verkligt. 

Men först måste hon hålla sig levande.

Kommentarer:
Nightflyers är den första boken som jag läst av George R.R Martin men det kommer inte bli den sista! Jag tyckte så mycket om språket som var fullt av miljöbeskrivningar och i den här boken gjorde det att jag fick lite rysningar.
Rymden fascinerar mig så mycket men samtidigt är tanken på att inte kunna ta sig därifrån när man vill, rätt så obehaglig.

Jag har sett serien på Netflix som är baserat på boken och tyckte om serien men jag tyckte nog lite mer om boken. Dem skiljer sig en del ifrån varandra också.

Handlingen var riktigt intressant och spännande, och även om boken bara är 150 sidor så var det alltid något som hände.
Dessutom så är boken full av vackra svartvita illustrationer vilket gjorde läsningen ännu bättre, jag älskar när det är illustrationer i böcker.

Nightflyers bjöd på en spännande och lite kuslig läsning och den 
var riktigt bra! 

Betyg 8/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

1 kommentar:

  1. Det var min första bok av Martin också men absolut inte sista! :) Håller med om att boken var bättre än serien!

    SvaraRadera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...