onsdag 25 september 2019

Slutet - Mats Strandberg

Titel: Slutet 
Författare:
Mats Strandberg
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
336
Utgiven:
Oktober 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Bokus:
Du är sjutton år gammal. Det är sommar och världen ser ut precis som vanligt. Men du vet vad som är på väg. Om en månad är vi alla borta.
Vad vill du göra den sista tiden? Vem vill du vara med när allt tar slut? Hur känns det att veta exakt vilket klockslag du ska dö? Och vad spelar ett liv mer eller mindre för roll?

Slutet är en preapokalyptisk berättelse om två ensamma unga människor i en värld som lever på lånad tid. En tragedi binder dem samman och växer till en besatthet, men kommer de att hitta svaren innan himlen blir vit och haven förångas?

Kommentarer:
Slutet är en bok som jag såg precis överallt förra året och jag köpte den på bokmässan förra året, men av någon anledning så tog det mig tills i sommars att faktiskt läsa den.
Jag trodde att jag skulle gilla den, och det gjorde jag, jag till och med älskade den!

Handlingen var inget som jag läst om tidigare och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända. Det var så intressant, gripande och även fängslande.
Mats Strandbergs språk är dessutom helt fantastiskt fint och både miljö och personbeskrivningarna var toppen.
Karaktärerna tyckte jag också om och jag ville bara lära känna dem bättre. 

Slutet var helt enastående och den kommer definitivt var en av de bästa böckerna som jag läst i år! Rekommenderas varmt!

Betyg 9,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...