tisdag 8 december 2020

Strandläsning - Emily Henry

Titel: Strandläsning 
Författare:
Emily Henry
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
407
Utgiven:
Juli 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
En romanceförfattare som inte längre tror på kärlek och en litterär författare som tappat inspirationen antar en utmaning som kan komma att förändra allt de tidigare trott om lyckliga slut.


Augustus Everett är en hyllad romanförfattare. January Andrews skriver bästsäljande romanceböcker. De är varandras raka motsatser. Faktum är att det enda de har gemensamt är att de bor grannar, i varsitt strandhus, och har drabbats av skrivkramp. Det vill säga tills de en kväll antar en utmaning: Augustus ska tillbringa sommaren med att skriva något glatt och January ska skriva nästa stora amerikanska roman. Hon ska lära honom allt hon kan om romcoms och han ska låta henne intervjua överlevare från en sekt. Inga problem. Båda kommer att skriva klart sina böcker och ingen kommer att bli förälskad. Inte alls.

Kommentarer:
Standläsning verkar alla älska, jag har bara sett positiva recensioner så mina förväntningar var väldigt höga och levde den upp till dem? Ja till en viss del. Jag gillade hela koncept med att två författare byter verk med den andra, det var så bra.

Första halvan tyckte jag var lite långsam och kände att den nog bara skulle betyget gillar, men mot slutet fick jag känna alla möjliga känslor och då tyckte jag ännu mera om den.
Karaktäerna gillade jag verkligen, och romansen var fin.  Jag hade gärna sett den här boken som en film, det hade varit något.
Jag gillade språket och det detaljerade miljöbeskrivningarna.

Stansläsning var den perfekta boken att läsa ute i solen och bara njuta, men den går lika bra att läsa i vintermörkret!

Betyg 6,5/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...