lördag 5 december 2020

Wonderscape - Jennifer Bell

Titel: Wonderscape 
Författare:
Jennifer Bell
Språk:
Engelska
Serie:
-
Antal sidor:
352
Utgiven:
Juni 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
When Arthur, Ren and Cecily investigate a mysterious explosion on their way to school, they find themselves trapped aboard The Principia - a scientific research ship sailing through hazardous waters, captained by one Isaac Newton.


Lost in the year 2473 in the Wonderscape, an epic in-reality adventure game, they must call on the help of some unlikely historical heroes, to play their way home before time runs out.


Jumanji meets Ready Player One in this fast-paced adventure featuring incredible real-life heroes, from the internationally bestselling author of The Uncommoners series.

Kommentarer:
En av årets bästa böcker, wow vad jag älskade den här boken! Wonderscape är en fantasy (eller kanske science fiction) middle grade men som alltid så passar den att läsa som vuxen med. 
Jag är svag för böcker som innehåller någon typ av spel och det gör det verkligen i Wonderscape.

Handlingen var så bra, och jag älskade varenda minut! Jag ville hela tiden fortsätta att läsa för det var så spännande. 
Det var action redan från första sidan och sedan var det fullt ös och äventyr!
Jag gillade karaktärerna, Arthur, Ren och Cecily. Min favorit av dem var nog Cecily ändå. 

 Språket var så fint och lättsam och jag gillade miljöbeskrivningarna som var så detaljerade och fina. 
Jag önskar så att detta var en serie för jag vill bara ha mer! 


Wonderscape bjöd på en fantastisk läsupplevelse och jag kan verkligen rekommendera den!

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...