lördag 2 september 2017

Book haul

Det har trillat in några nya böcker de senaste veckorna. 

Det växte ett träd i Brooklyn del 1 & 2 - Betty Smith 
Tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaren! (Recension på del 1 finns upp på bloggen)

Malwin och häxorna - Caroline Björnberg 
Författaren hörde av sig och frågade om jag ville läsa hennes bok och jag tackade ja eftersom den lät intressant, och den här kommer jag läsa snart! 
Etthundra mil - Jojo Moyes
Den andra boken en anteckningsbok men jag ville så gärna visa upp den är ju hur söt som helst med alla ugglorna! 
Papperssjälar av Emma Johansson 
Den här boken fick jag av finaste Emma som hade en bokblogg förut och hon var så snäll och signerade den också! 
Boken är redan läst och en recension dyker upp så fort boken kommer ut i butiker (men jag kan säga att jag älskade den!) 
Sedan hittade jag lite fynd på en secondhandbutik som dessutom hade 40% på alla böckerna så kostade nästan ingenting. 
Mina hemligheter - Sophie Kinsella 
Attachments - Rainbow Rowell 
Jag såg sedan att Attachments faktiskt är en "arc" för det står att det är "uncorrected bound manuscripit proof" och det var ju lite häftigt! 
Övertalning - Jane Austen 
Den här boken äger jag redan men när jag såg i det här fina omslaget kunde jag inte låta bli!
Köttbullen Vincent möter kocken - Linn Fenerström


Sedan kunde jag inte motstå att beställa hem den här fina utgåvorna av Harry Potter and the Philosopher´s Stone av J.K Rowling i Hufflepuff och Gryffindor utgåvorna!
Hur fina är dem inte?? 

Sedan blev det att jag även beställde Fantastic Beats and Where to Find Them: the Original Screenplay av J.K Rowling eftersom jag älskade filmen men inte har läst boken än. 
Vi mot er - Fredrik Backman som också är signerad! 
Nu har jag äntligen läst Björnstad och vill verkligen läsa Vi mot er! 

Har du läst någon av dessa och vad tyckte du isåfall? 



10 kommentarer:

  1. "Papperssjälar" och "Vi mot er" är två böcker jag verkligen ser framemot att läsa. Ska bli kul att se vad du tycker om dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Papperssjälar älskade jag, så den kan jag verkligen rekommendera! :) Och jag hoppas att jag kommer tycka om Vi mot er, men än så länge har jag inte blivit besviken av Backman så tror jag kommer gilla den med :)

      Radera
  2. Anteckningsboken var verkligen jättefin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Det är ju aldrig fel med ugglor :)

      Radera
  3. Jag håller på med Vi mot er nu, och den är så bra! Som allt av Backman :) Harry Potter har jag bara i gryffindor-utgåvan. Blev för snål för att köpa fler, men vill ju egentligen ha alla haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar Vi mot er, jag hoppas läsa den snart :) Eller hur, man vill ju ha alla utgåvorna bara för att de är så fina :)

      Radera
  4. Papperssjälar ser intressant ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är så bra, kan verkligen rekommendera den :)

      Radera
  5. "Mina hemligheter" av Sophie Kinsella läste jag för många år sedan och tyckte väldigt mycket om. Kanske dags att läsa om den snart?
    Harry Potter-böckerna är såååå fina! För mig blev det alla elevhemmen, två paperback och två inbundna. :) Lite galen kan man ju få vara ibland. ;)
    "Vi mot er" ska läsas ganska snart och filmmanuset till "Fantastic Beasts" borde inte behöva vänta så länge till. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte blivit besviken av Kinsella än så länge så hoppas att jag gillar Mina hemligheter, även om jag nästan föredrar att lyssna på hennes böcker :) När det kommer till Harry Potter får man bli hur galen man vill, eller hur? ;) Jag kommer nog köpa de andra två utgåvorna också för de skulle vara så fina ihop :)

      Radera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...