torsdag 7 september 2017

Papperssjälar - Emma Johansson

Titel: Papperssjälar 
Författare:
Emma Johansson
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
336
Utgiven:
September 2017














Beskrivning från Goodreads:
Emilia är inte så peppad på livet längre. Hon har inte varit det sen den där dagen förra våren när Theresia blev påkörd av tåget. Men varför påverkar det Emilia så mycket? Det var en fruktansvärd olycka, och hela skolan sörjer, men Emilia var aldrig nära vän med Theresia. Bara ytligt bekanta. Men det är något med den populära tjejens död som stör henne. Något som gör den nya vänskapen med Viktor, Theresias äldre bror, riktigt jobbig.
Ingen annan förstår varför Emilia förändrats så mycket, eller varför hon är så obekväm i Viktors sällskap. Men sanningen är att Emilia har en hemlighet som rör Theresias död. En hemlighet som kan förändra allt. 


Kommentarer:

Papperssjälar var så mycket mer än vad jag trodde att den skulle vara!
Karaktärerna kändes så äkta och jag kände att jag kunde relatera en del till Emilia i vissa sammanhang, även om jag inte har varit med om det hon har varit med om så det flera scener som jag kände igen mig själv i.
När det gäller de andra karaktärerna så tyckte jag väldigt mycket om Maja, Amar och såklart Victor och vänskapen mellan allihopa var så härlig och kändes så äkta.
Jag tyckte mycket om språket och skrivsättet och det gjorde att jag läste ut boken väldigt fort för jag ville så gärna veta vad som skulle hända.

Papperssjälar var en bok som jag älskade och jag blev full av känslor när jag läste den. 
Jag  är glad att det finns en bok som tar upp viktiga ämnen som psykisk ohälsa på ett sådant bra sätt för det var även så många fina och härliga ögonblick i boken också och sådana böcker behövs.
Du får helt enkelt inte missa Papperssjälar för den var helt fantastisk!

Betyg 9/10

Tusen tack till Emma & Vox by Opal för recensionsexemplaret! 

7 kommentarer:

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...