måndag 4 september 2017

Månadssammanfattning: Augusti 2017

Läst i augusti: 
Björnstad - Fredrik Backman
Britt-Marie var här - Fredrik Backman (ej med på bild) 
The Steep and Thorny Way - Cat Winters
The Gentleman´s Gudie to Vice and Virtue - Mackenzie Lee 
Splintered - A.G Howard 
The Distance Between Us - Kasie West 
The Raven King -Maggie Stiefvater 
Papperssjälar -Emma Johansson 
Det växte ett träd i Brooklyn del 1 - Betty Smith 
Zack - Mons Kallentoft & Markus Lutteman 
Before the Awakening - Greg Rucka (ej med på bild) 
The Sleeper and the Spindle - Neil Gaiman (ej med på bild) 
Ibland mår jag inte så bra - Therese Lindgren (ej med på bild) 
Legion - Julie Kagawa (ej med på bild) 
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - J.K Rowling (ej med på bild & omläsning) 

Antal lästa böcker: 15 
Antal engelska böcker: 9
Antal svenska böcker: 6
Antal ljudböcker: 5
Antal omläsningar:
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 1
Antal kortisar (under 200 sidor): 1
Avslutade serier:
Påbörjade serier:
Bästa boken: Papperssjälar av Emma Johansson, en helt fantastisk bok! 
Favorit: Björnstad blev helt klart en ny favorit! 


Månades överraskning: The Steep and Thorny Way blev jag förvånad över hur mycket jag gillade, alltså en härlig överraskning! 
Månades besvikelse:Tyvärr blev jag en aning besviken på Splintered. 
Snyggast omslag:

Kommentarer: Jag är väldigt glad med att det ändå blev 15 böcker lästa i augusti, även om många var ljudböcker. Däremot har läslusten gått lite upp och ner de senaste veckorna men det är ju sådant som händer då och då så jag hoppas det går över snart för i september är det många nya böcker som kommer ut som jag verkligen har längtat efter! 

Vilken var den bästa boken du läste i augusti? 


2 kommentarer:

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...