måndag 22 juni 2020

Agenterna från MRO - Den oärliga början - Jonas Larsson Olanders

Titel: Agenterna från MRO - Den oärliga början 
Författare:
Jonas Larsson Olanders
Språk:
Svenska
Serie:
Agenterna från MRO #1
Antal sidor:
123
Utgiven:
Mars 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
Alla kan inte vara hjältar, och speciellt inte agenterna i Monarken och Rikets Ord.

Där hamnar alla som ingen annan vill ha - antingen för att de är för korkade eller för farliga - och det är i denna brokiga skara som Gåva finner sig. Hon är MRO:s senaste medlem, tvångsrekryterad för sina språkkunskaper ... i alla fall på pappret.

Rikets drottning ligger för döden och MRO får i uppdrag att färdas till grannlandet för att hämta en druid som sägs kunna bota henne.
Detta är Gåvas och de andra agenternas sista hopp för att rädda sitt skamfilade rykte.
Den oärliga början är den första boken i serien om Agenterna från MRO.

Kommentarer:
Agenterna från MRO -Den oärliga början är första boken i vad som kommer bli en serie på fem böcker om agenterna från MRO och kan läsas från 9 år och uppåt.

Handlingen var verkligen actionfylld och fullt av äventyr men tyvärr fastnade jag inte riktigt för den här boken. Jag blandade ihop karaktärerna då de hade både namn och smeknamn och det gjorde att jag inte lärde känna dem på det sättet jag vill när jag läser en bok.

Jag hade velat veta mera om världen också med alla riken, uppdelningar av folket och län och jag saknade miljöbeskrivningar men det kanske kommer i nästa bok? Boken är ju bara 123 sidor och jag hade nog velat att den skulle vara lite längre, men jag förstår att den är kort om en 9 åring ska läsa den. Det var spännande att vi får möta alla möjliga varelser som t.ex. troll och häxjägare och det gillade jag.

Tyvärr var inte Agenterna från MRO - Den oärliga början inte riktigt en bok för mig men den passar säkert andra så om den låter intressant tycker jag ni ska ge den en chans!


Betyg 4/10

Tusen tack till författaren för recensionsexemplaret! 

1 kommentar:

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...