torsdag 11 juni 2020

Netraya - Lovisa Wistrand

Titel: Netraya
Författare:
Lovisa Wistrand
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
377
Utgiven:
April 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Bokus:
Netraya dör för tidigt, hon är bara nitton år, men när hon ska bli tilldelad sin dödsvärld gör hon motstånd och allt blir fel. Tillsammans med dödsanden Imorfes kastas hon in i en värld där allt vill förinta henne. På kort tid måste hon finna sin väg ut, för annars blir hon kvar för alltid. Netrayas mål är dock större än så: hon vill tillbaka till sin egen värld. Hon vill leva. 



Imorfes enda uppgift är att ta Netraya till dödsvärlden som hon till varje pris vill undvika, och skulle han misslyckas möts han av ett öde värre än döden. Men när Netraya och Imorfes blir förälskade kompliceras allt. Är kärlek värd att dö för?

Kommentarer:
Jag har tidigare läst en del av Wistrand och hittills har hon inte gjort mig besviken vilket gjorde att jag hade en hel del förväntningar på hennes senaste bok, och levde då Netraya upp till förväntningarna? Om den gjorde! Jag tror bestämt att detta är en av de bästa böckerna jag har läst i år, för jag älskade verkligen Netraya! Jag menar, vi har en fantasy i en mystisk och fascinerande värld och med dinosaurier, hur häftigt är inte det? Det behövs fler fantasyböcker med dinosaurier!
Jag kunde verkligen inte sluta när jag hade börjat för jag ville bara få veta vad som skulle hända.
Jag fastnade direkt för huvudkaraktären Netraya, och hennes karaktärsutveckling var också toppen. Sedan har vi Imorfers som jag också gillade, han var så mystisk och spännande, och såklart den helt underbara Agrippas, hur fin var inte han.

Världen älskade jag verkligen, och jag hoppas så att det kommer fler böcker i den här världen för jag behöver mer! Alla olika monster var så fascinerande och miljöbeskrivningarna var så bra och målande vilket gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut.

Sedan gillade jag även romansen då jag är så svag för haters-to-lovers tropen. Karaktärernas kemi var så bra beskrivet.

Netraya bjöd på en helt magisk och fängslande läsning och jag älskade den så mycket! Bara läs den!

Betyg 9,5/10



Tusen tack till Whipmedia för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...