torsdag 18 juni 2020

Terapeuten - Helene Flood

Titel: Terapeuten 
Författare:
Helene Flood
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
346
Utgiven:
December 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Bokus:
Den unga psykologen Sara driver en privatpraktik för ungdomar från ett kontor ovanpå garaget i den stora, ärvda villan hon håller på att renovera med sin ambitiösa överarbetade arkitektman Sigurd. 


Men det går trögt med både jobb och renovering och en dag lämnar Sigurd ett svårtolkat meddelande på Saras telefonsvarare för att sedan försvinna. Det gamla halvfärdiga huset känns långtifrån tryggt. Föremål försvinner och dyker upp igen, och är det fotsteg Sara hör från vinden om natten?

Kommentarer:
Terapeuten är Helen Floods första roman för vuxna och den är även nominerad till årets bok, och jag tyckte att detta var en riktigt bra deckardebut!

Handlingen var mystisk och riktigt spännande, utan att vara rå och blodig och det gillade jag verkligen. Det var även fullt av oväntade vändningar som jag inte kunde förutse. Detta gjorde att jag inte kunde sluta läsa förens boken var slut!
Jag tyckte att språket var lättsamt och flöt på bra under läsningens gång. Jag gillade även huvudkaraktären Sara, hon kändes äkta och trovärdig.

Terapeuten bjöd på en välskriven, spännande och mystisk läsning och jag ser fram emot att läsa mera av författaren i framtiden!

Betyg 7/10

Tusen tack till Bokförlaget Polaris för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...