fredag 28 januari 2022

Dödsängeln - Johan Rundberg

Titel: Dödsängeln
Författare:
Johan Rundberg
Språk:
Svenska
Serie:
Månvind & Hoff #3
Antal sidor:
206
Utgiven:
September 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Minnena från vintern har bleknat, och Mika är inte längre efter­lyst. En natt söks hon upp av en medlem i det kriminella gänget Flickorna, som vill visa ett makabert fynd. Samtidigt ber Valdemar Hoff om hjälp med ett nytt fall. På något sätt verkar allt hänga ihop. Bakom de båda händelserna skymtar en fruktansvärd hemlighet som varit dold i många år. Snaran dras åt kring Mika och Valdemar när de ställs inför det största olösta mordfallet i stadens historia.

Kommentarer:
Dödsängeln är den tredje och sista boken i Månvind & Hoff trilogin och den var en otroligt bra avslutning på trilogin! Jag läste denna direkt efter andra boken och jag önskar verkligen att det fanns fler böcker. Jag tror denna är min favorit i serien, den var bara så bra.

Språket fortsätter vara så fullt av levande beskrivningar och författaren har verkligen skapat en beroendeframkallande serie där man som läsare bara slukas in i världen och kan inte sluta läsa!
Handlingen var fartfylld och spännande och det var så roligt att få läsa mer om Mika och hennes äventyr.

Johan Rundborg kan verkligen skriva och jag hoppas så att han kommer skriva mer, och kanske för vuxna? Jag behöver mer!

Betyg 7,5/10
 


Tack till Natur & kultur för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...