fredag 14 januari 2022

Malice - John Gwynne

Titel: Malice
Författare:
John Gwynne
Språk:
Engelska
Serie:
The Faithful and the Fallen #1
Antal sidor:
641
Utgiven:
December 2012
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
 A black sun is rising … Young Corban watches enviously as boys become warriors under King Brenin’s rule, learning the art of war. He yearns to wield his sword and spear to protect his king’s realm. But that day will come all too soon. Only when he loses those he loves will he learn the true price of courage. The Banished Lands has a violent past where armies of men and giants clashed shields in battle, the earth running dark with their heartsblood. Although the giant-clans were broken in ages past, their ruined fortresses still scar the land. But now giants stir anew, the very stones weep blood and there are sightings of giant wyrms. Those who can still read the signs see a threat far greater than the ancient wars. Sorrow will darken the world, as angels and demons make it their battlefield. Then there will be a war to end all wars. High King Aquilus summons his fellow kings to council, seeking an alliance in this time of need. Some are skeptical, fighting their own border skirmishes against pirates and giants. But prophesy indicates darkness and light will demand two champions, the Black Sun and the Bright Star. They would be wise to seek out both, for if the Black Sun gains ascendancy, mankind’s hopes and dreams will fall to dust.

Kommentarer:
Malice är en bok som jag har haft i min oläst hög ett bra tag och det var inte förens min vän läste den och tjatade på mig tills jag plockade upp den som jag läste den, och nu förstår jag inte hur jag kunde vänta så länge med att läsa den? Den var ju helt fantastisk!

Malice är första boken i serien The Fateful and the Fallen och på ett sätt är det bra att jag väntade för nu kan jag bara fortsätta med serien! Jag kände faktiskt på en gång att detta kommer vara en bra bok, och jag hade rätt.

Även om början av boken är lite långsam så tyckte jag om att få lära känna karaktärerna och få lära mig om världen som var så intressant. Det är dessutom jättar med i den här boken och det är inte ofta jag har läst om det.
Vi får träffa ett gäng karaktärer och ingen var den andra lik. Alla hade så egna personligheter och jag tyckte om att läsa från allas perspektiv. Några favoriter var ändå Cobran, Storm (såklart!), Cywen och Veradis.
Mot slutet blev handlingen otroligt spännande och jag kunde inte sluta läsa för det var så mycket krig och action.

Malice fick mig att känna alla möjliga känslor, och det är inte ofta en fantasybok får mig att bli tårögd men det lyckades denna boken med. Jag är nästan lite rädd för vad som kommer ske i kommande böcker för jag har hört att många gråter till dem.
Efter att jag läste ut Malice ville jag bara fortsätta med serien på en gång, och jag tror jag ska göra det.

Gillar du fantasy? Då är Malice en bok för dig!

Betyg 9,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...