fredag 21 januari 2022

Black Sun - Rebecca Roanhorse

Titel: Black Sun 
Författare:
Rebecca Roanhorse
Språk:
Engelska
Serie:
Between Earth and Sun #1
Antal sidor:
454
Utgiven:
Oktober 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
The first book in the Between Earth and Sky trilogy, inspired by the civilizations of the Pre-Columbian Americas and woven into a tale of celestial prophecies, political intrigue, and forbidden magic.


A god will return

When the earth and sky converge

Under the black sun


In the holy city of Tova, the winter solstice is usually a time for celebration and renewal, but this year it coincides with a solar eclipse, a rare celestial event proscribed by the Sun Priest as an unbalancing of the world.


Meanwhile, a ship launches from a distant city bound for Tova and set to arrive on the solstice. The captain of the ship, Xiala, is a disgraced Teek whose song can calm the waters around her as easily as it can warp a man’s mind. Her ship carries one passenger. Described as harmless, the passenger, Serapio, is a young man, blind, scarred, and cloaked in destiny. As Xiala well knows, when a man is described as harmless, he usually ends up being a villain.

Kommentarer:
Black Sun har jag varit nyfiken på ett tag men det var inte förens @jenlovebooks läste den och älskade den som gjorde att jag plockade upp den och oj vad den här boken var bra! Första kapitlet var det sjukaste jag har läst och sedan var jag fast och kunde inte sluta läsa.
Världen var oerhört spännande och jag gillade verkligen karaktärerna som alla var så unika.

Jag tycker att handlingen vart lite långsam i mitten och det gör att jag inte kan ge den fullpott men den var otroligt intressant och slutet gjorde mig väldigt pepp på att uppföljaren ska släppas!
Språket var magiskt fint och gjorde det lätt att föreställa sig hur allt såg ut.

Black Sun var en otroligt bra fantasy som fångade mig från första sidan!

Citat:
“I am the only storm that matters now, and there is no shelter from what I bring.”

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...