tisdag 25 januari 2022

Kokain - Pascal Engman

Titel: Kokain 
Författare:
Pascal Engman
Språk:
Svenska
Serie:
Vanessa Frank #4
Antal sidor:
585
Utgiven:
September 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
En våldsam avrättning på öppen gata försätter de boende i Järva i skräck. Vad blir nästa drag i kriget mellan de rivaliserande förortsgängen Vargarna och YBT? I skuggan av våldet tvingas butiksinnehaverskan Fatou Diop gång på gång att vända bort blicken av rädsla. Men någonstans går gränsen för hur mycket en människa kan svälja utan att göra motstånd.


Polisinspektör Vanessa Frank kopplas in i mordutredningen och finner sig mitt i en brinnande gänguppgörelse där allt verkar handla om kokainet. Samtidigt som hon försöker landa i rollen som fostermamma till tonåriga Celine visar sig hennes nya sårbarhet bli den största utmaningen för utredningen.

Kommentarer:
Kokain är den fjärde boken om kriminalinspektör Vanessa Frank och den här serien bjuder alltid på sträckläsning och Kokain var inget undantag!

Det är fullt ös från början till slut och det är korta kapitel som gjorde att jag inte kunde lägga boken ifrån mig.
Handlingen kändes precis som i Engmans andra böcker, oerhört realistisk och det var nästan lite läskigt.
Det var nästan som att läsa en actionfilm och jag skulle verkligen vilja att dessa böcker filmatiserades. 


När det gäller karaktärerna så tycker jag om Vanessa mer och mer för varje bok och jag gillade hennes relation med Celine.
De andra karaktäerna kändes verklighetstrogna och jag gillade att läsa ur flera perspektiv.
Det som gör att boken inte får fullpott är att jag tycker den var lite för lång men samtidigt gick den så fort att läsa ändå.

Kokain är otroligt läsvärd och jag bara längtar efter nästa bok i serien!

Betyg 8/10


Tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...