söndag 19 juni 2022

I rättvisans skugga - Malin V. Olsson

Titel: I rättvisans skugga 
Författare:
Malin V. Olsson
Språk:
Svenska
Serie:
Veronica Harrington #3
Antal sidor:
376
Utgiven:
November 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Äntligen ska jag besöka Europa. Något som jag, artonåriga Veronica Harrington, har drömt om i hela mitt liv. Tillsammans med min teamkamrat Harvey ska jag hämta uråldrig sjukvårdsutrustning ur ruinerna av ett fältsjukhus från tredje världskriget. 


Glädjen blir kortvarig när vårt enkla uppdrag förvandlas till en mardröm. Jag anklagas för ett brott som jag inte har begått och Harvey drabbas av en livsfarlig sjukdom som borde vara utrotad sedan flera decennier. 


I ett desperat försök att rädda honom reser jag och mitt team till solsystemets yttersta rand i jakten på det enda botemedlet. Där väntar gamla bekanta som kommer göra allt för att förhindra att vi får tag på medicinen. Ska vi lyckas med vårt galna uppdrag? Och hur ska jag hantera känslorna som börjat spira mellan mig och kapten Porter?

Kommentarer:
I rättvisans skugga är den tredje delen om Veronica Harrington och jag tycker att den här serien bara blir bättre och bättre! Åter igen får vi fara ut på ett spännande äventyr i framtiden och ut i rymden och jag måste verkligen läsa mer science fiction för jag gillar ju det, men det är så sällan jag läser det av någon anledning.

Karaktärerna har man verkligen lärt känna och Veronica har  utvecklats och blivit lite tuffare, men samtidigt fortsätter hon var omtänksam och fin. De andra karaktäerna tycker jag också om.
Handlingen är spännande, fartfylld och jag ville hela tiden fortsätta att läsa.
Känslorna får verkligen åka berg-och-dal bana under läsningens gång, för det är så mycket som händer och man känner med karaktärerna.

Språket var precis som i de andra delarna i serien, riktigt målande och fint och jag älskade det detaljerade miljöbeskrivningarna. 

Nu blir det att vänta tills nästa del i serien släpps, för jag vill ha mer!

Betyg 7/10


Tack till författaren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...